شرح وصال

از خودم می‌گویم ... و شرح می‌دهم وقایع را تا وصال حضرت دوست ...

شرح وصال

از خودم می‌گویم ... و شرح می‌دهم وقایع را تا وصال حضرت دوست ...

اصلاح رفتار نسبت به پدر و مادر‎ ...

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ق.ظ

تمام دوستانی که پدر و مادر زنده ای دارند دقت داشته باشند که کار ابتدایی این است که وقتی ایشان را دیدید فقط سلام نکنید، بلکه باید دستشان را بوسید. اگر تاکنون این کار را نمی کردیم به خاطر تربیت های تلویزیونی که داشتیم بوده است. 

مرحوم استادمان می فرمودند که این را باید پدر و مادرها به فرزندان شان آموزش دهند. بچه با بوسیدن دست پدر و مادر خودش به مرتبه ای می رسد که بدون آن نمی رسد. 

از تواضع های نالازم است که پدر و مادرها نگذارند. چون فرزند از یک مقامی محروم می شود که بعدها حسرت می خورد. حتما بگذارند و خودشان یاد بدهند . استادمان می فرمودند که بچه هایی که دست پدر و مادرشان را نمی بوسند از خیری محروم می شوند که جایگزین ندارد. 

 پس دوستان، چهل روز اصلاح رفتار نسبت به پدر و مادر داشته باشند. حتما باید در بدو ورود که سلام می کنند دست شان را ببوسند؛ حتما باید موقع خداحافظی دستشان را ببوسند

چه قدر راحت است. چه مشقتی دارد؟ شاید مشقت روانی برایمان داشته باشد که یک تغییر رفتار بدهیم. 

حتما پدر و مادرها این را یاد بدهند به بچه هایشان. البته لازم نیست که بگویند که بیاید دستم را ببوس! بلکه مثلاً پدر به فرزند بگوید دست مادرت را ببوس و مادر هم به فرزند بگوید دست پدرت را ببوس.

این سنت است. چگونه به هم می رسیم سلام می کنیم؟ جزو سلام و علیکی که می کنیم بوسیدن دست پدر و مادر است

این عطوفت همراه با عشق چنان رشدی می دهد که هیچ چیز نمی تواند این گونه اثر داشته باشد. 

البته این محبت ها باید از درون بجوشد

 

برگرفته از بیانات استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی نخاولی در شب میلاد حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم

http://www.rahehagh.com

  • بانوی شیعه

نظرات (۶)

  • حرف دل !...
  • الحمدلله بر این دو نعمت خدادادی
  • رفاقت به سبک شهید
  • وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای خدایاااااااااااااااااااااااااااا ببین کی اومده به خونه مجازیش
    وااااااااااااااااااااااای که چقدر دلم تنگ شده بود
    عاشقتمممممممممممممم خفن:))
    وای فاطمه جان خوبی ؟ اگه بدونی چقدر دلتنگت بودم اگه بدونی عین چی ها بودم نمیتونستم پیام بدم میگفتم نی نی خوابه یا همسر عزیز کنارتون هستن اصلا چرا مزاحمت ایجاد کنم :(
    دیگه داشتم خفه میشدم تا نظرت رو دیدم دنیا رو بهم دادن
    وای که این مقوله احترام به پدر و مادر و محبت که هرچی بگیم کم گفتیم
    عاشقتممممممممممم
    پاسخ:
    قربونت عزیز دلم
    من لایق این همه محبتت نیستم سیده جان
    لطف داری عزیز دلم
    خیلی التماس دعا دارم عزیز
    خجالت میکشه آدم خب!
    تازه به نظرم این باید جز پله های آخر باشه
    آمی که با پدر و مادرش بحث میکنه چطور میتونه دست شونو ببوسه؟
    اگه خودشم بخواد ببوسه اونا میگن برو اول اخلاق تو درست کن بعد ...
    پاسخ:
    خب درستشم همینه که اول اخلاقمونو درست کنیم بعد ...
    ان شاالله خدا کمکمون کنه!

    من خیلی دلم میخواد اینکارو بکنم ولی پدری دارم که خیلی به مادرم ظلم میکنه به نظر شما اینکار تایید ظلمهای ایشون نیست؟

    به نظر شما من باید چیکار کنم؟

  • طلبه آینده
  • به به سلام فاطمه جــــــان عزیز
    خوبی خواهر خوبم
    ان شاءالله قدم نورسیده مبارک باشه
    اسمشو چی گذاشتید
    آخی ان شاءالله به سلامتی بانوی نازنین
    پاسخ:
    سلام خانمی
    خوب هستین؟
    الحمدلله منم خوبم.
    سلامت باشی.
    اسمشونم زهرا خانمه :))
  • ... یک بسیجی ...
  • سلام.
    دلم خون شد...بنده از کودکی بدون پدر بزرگ شده ام اما خیلی کم دست مادر عزیزم را بوسیده ام...
    مادری که تمام جوانی اش را برای یتیمانش گذاشت...
    خیلی کم دست مادرم را بوسیده ام...

    دعایم کنید...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی