شرح وصال

از خودم می‌گویم ... و شرح می‌دهم وقایع را تا وصال حضرت دوست ...

شرح وصال

از خودم می‌گویم ... و شرح می‌دهم وقایع را تا وصال حضرت دوست ...

هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است ...

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ق.ظ

هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است. (استاد اخلاق میرزا اسماعیل دولابی)

از وقتی مشکلاتم بیشتر شده به این جمله حاج آقا دولابی خیلی فکر میکنم! اینکه مدتی است در زندگیم گیری پیش آمده و دلیلش را نمیدانم ... از خدا طلب کردم و به امام رضا علیه السلام متوسل شدم که به من بفهماند خدا با من چه کار دارد؟! در کمال ناباوری در کمتر از چند ساعت جوابم را دریافت کردم ... به پیشنهاد یکی از دوستانم سخنرانی حاج آقا پناهیان با نام «چگونه امتحان می شویم؟» را گوش کردم و تحولی بزرگ در من ایجاد شد ... سخنرانی برایم طوری بود که انگار حاج آقا پناهیان صرفا این سخنرانی را بخاطر من انجام داده و خطابش به من است ... با شنیدن این سخنرانی  دانستم که هر آنچه در زندگی برایم اتفاق می افتد برای این است خدای مهربانم، نقاط ضعفم را به نقاط قوت تبدیل کند ...

حاج آقا پناهیان فرمودند: مهم ترین عامل تعیین کننده مقدرات در زندگی «امتحان» است. ما همیشه در حال امتحان هستیم و هدف امتحانات الهی را امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام خیلی زیبا در خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه (خطبه قاصعه) بیان می فرمایند:

«...خداوند مخلوقات خود را با امورى که آگاهى ندارند آزمایش مى ‏کند، تا بد و خوب تمیز داده شود، و تکبّر و خودپسندى را از آنها بزداید، و خود بزرگ بینى را از آنان دور کند ...»

درواقع هدف امتحان از نگاه امام علی علیه السلام این است که در طول عمر خداوند میخواهد تکبر را از قلوب بندگان خارج کند ... (چون ما دائما در حال تولید تکبر هستیم!!)

باید از چیزهای دنیوی بیشتر گسستگی ایجاد کرد ... بنا نیست پیوند بین انسانها شدید شود. ازدواج هم امتحان است و خیلی از امتحانها برای قطع کردن اتصالهای دنیوی است.


نمیدانم چگونه از امام رئوفم تشکر کنم که این گونه با کوچکترین توسلی راه را نشانم دادند و مرا از این هول و اضطراب و سختی نجات دادند ...

  • بانوی شیعه

نظرات (۶)

خداوند همه‌ی ما را سربلند از امتحانات خود بیرون بیاورد
  • بانوی گمنام
  • سلام فاطمه جان با این پست به حال خوب و به ایمانت غبطه خوردم
    من مثل تو نیستم
    گاهی دچار خود پسندی و غرور میشم و عواقبشم رو میبینم
    چقدر خوب این قدر عزیز کرده خدایی که از لحظه لحظه هاش اینطور استفاده میکنی !
    خوشا به سعادتت
    برام دعا کن فاطمه جان
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    نه خانمی متاسفانه ایمانم خیلی ضعیفه! از پست قبلم کاملا مشهوده که :))
    و متاسفانه خیلی از ما آدمها دچار خودپسندی هستیم و خدا هم برامون امتحانو گذاشته ...
    دعا کن بتونم برای خدا بندگی کنم ...
    شرمنده ام اگه این پست باعث شده من از خودم تعریف کنم!! ولی واقعا بیشترش نقل قول از استاد پناهیان بود نه حرفای من ... منم ان شاالله میخوام راه درست رو انتخاب کنم ...
    محتاج دعام
    احسن
    خدایا عاقبت ما را بخیر کن
    پاسخ:
    ان شاالله
    بسیار عالی بود...
    امامان هدایتگرمان هیچوقت مارو تنها رها نمی کنند ...
    واقعا تکبر اگه جلوش گرفته نشه بدجوری به پرو پای ادم میپیچه...من خودم دچارش بودم و شاید هنوزهم هستم...
    :(
    خیلی ممنون از تلنگر به جاتون
    ان شاءالله هیچ بنده سرافکنده ی خدایش نشه...
    التماس دعا
    پاسخ:
    ممنونم
    ان شاالله
    یاعلی
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • سلام فاطمه خانوم گل
    سخنرانی های حاج آقا پناهیان واقعا عمقی و تاثیرگذاره مخصوصا سخنرانی هاشون با عنوان تنها مسیر
    خوشحالم از آشنایی تون
    با افتخار لینکت کردم عزیز
    پاسخ:
    سلام خانمی
    بله واقعا خدا حفظشون کنه
    من هم از آشنایی با شما خوشحالم
    ممنونم
    با اجازه لینک شدید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی